Straatfotografie

Marc Pennartz is straatfotograaf en lid van het internationale collectief World Street Photography. Hij trekt wekelijks de straat op om met zijn camera op zoek te gaan naar vleugjes mysterie en onverwachte schoonheid in het alledaagse. Hij deelt zijn beelden op zijn blog www.straatfotograaf.be.

In deze interactieve demo vertelt Marc over zijn ervaringen met straatfotografie. Met veel foto's, tips, praktijkverhalen en een vragenronde laat hij je meekijken in zijn werkwijze. Hierna ga je zelf aan de slag in kleine groepjes. Je leert hoe je mensen fotografeert die je niet kent, zonder in de problemen te raken. Ook leer je hoe je van alledaagse situaties spannende composities kan maken.

Materiaal – dit neem je mee

Je camera – van een spiegelreflex tot een compact camera of zelfs een smartphone! Zware telelenzen en je statief heb je hier niet nodig. Straatfotografie werkt het best als je het klein en simpel houdt.

Voorkennis – dit moet je al weten

Basisinstellingen van je camera en de belichtingsdriehoek (iso, diafragma, sluitertijd).

 

Inschrijven

Dit is een betalende workshop, vooraf inschrijven is verplicht en kan vanaf 26 mei.

Volg je een betalende workshop? Je ontvangt op de Dag van de Fotografie een kortingsbon ter waarde van 10 euro. Bij inlevering van deze kortingsbon aan het Cursistenloket krijg je 10 euro korting bij je inschrijving voor een cursus uit het interessegebied Fotografie bij CVO De Verdieping. Alle voorwaarden van deze korting vind je in de bevestigingsmail die je ontvangt na je registratie voor deze workshop.

Info
  • Lesgever: Marc Pennartz
  • Prijs: €20
  • Locatie: CVO De Verdieping - Lokaal 1.04
  • Max. deelnemers: 15

Tijdstippen
  • Begin: 10:00
  • Einde: 12:30

Dit tijdstip is helaas volzet.


  • Begin: 13:30
  • Einde: 16:30

Dit tijdstip is helaas volzet.


Schrijf je nu in!